Wees onbekommerd, bladeren vallen ook zonder tegenstribbelen wel naar beneden.

Agressie preventie

Onderwijs

Deze scholing is erop gericht om je eigen agressie te leren kennen en te leren hoe eigen communicatie kan helpen agressie bij iemand anders te verminderen of zelfs te voorkomen. Verbindend communiceren en de competenties ‘analyseren, onderzoeken en zelfreflectie toepassen’ komen aan de orde.

Omschrijving

Mondige klanten, mantelzorgers, familieleden: elke zorgverlener maakt situaties mee waarbij er sprake is van agressie. Dit is in de meeste gevallen verbale agressie. In hoeverre draagt het gedrag van de zorgverlener zelf aan agressie bij? In welke gevallen is agressie niet te vermijden en wat zijn dan belangrijke regels? Deze training is gericht op het gedrag van de zorgverlener en hoe deze met behulp van verbindend communiceren in veel gevallen preventief kan werken. De competenties ‘analyseren, onderzoeken en zelfreflectie toepassen’ krijgen aandacht tijdens de training.

Doelgroep

 

Helpenden, verzorgenden, verpleegkundigen en andere zorgprofessionals.

Doelen

  • inzien hoe agressie bij zichzelf en anderen ontstaat
  • de regels van verbindend communiceren noemen en toepassen
  • herkennen hoe de vier communicatiestijlen met agressie omgaan
  • reflecteren op eigen gedrag in situaties waarbij agressie toch ontstaat

Werkwijze


Tijdens de training oefen je houding en vaardigheden. Je doet de kennis zelfstandig op door middel van het bestuderen van boek, dvd en kijkwijzer.


Certificaat

Tijdens de vaardigheidstraining beoordelen de trainers of je de doelstellingen van de training hebt behaald.
 

Na het slagen ontvang je een certificaat.
 

Aanmeldingsformulier

Opmerking

De gegevens met een * zijn verplicht

Gegevens Deelnemer    

Gegevens werkplek   

Gegevens factuuradres    

Contactpersoon   

Wanneer u niet de deelnemer bent, vul dan hier uw naam en functie in.

Code training    

Heeft u een code gekregen van uw instelling vul deze dan hier in.